top of page

Beneluxcup Landgraaf


Het was de eerste Benelux Cup in Nederland en een rondje waar ik altijd graag rijdt. Helaas had de regen de dag ervoor gezorgd dat sommige stukken in het parcours echt heel lastig en glad geworden waren. Zonder dat ik deze stukken verkend had, begon ik wel al mijn betoog tegen de organisator dat deze gladde modder stukken er weer terug in moesten komen. Maar toen ik mijn woorden kracht bij wilde zetten door het stuk even foutloos voor te rijden, ging dit toch mis en lag ik ook op mijn snufferd. Desondanks had ik er lol in gehad en wilde ik deze stukken er wel graag in hebben. Maar mijn betoog en demostratie hadden blijkbaar niet de juiste indruk gegeven en zo bleef de organisatie bij hun beslissing om het parcours iets om te leggen. Echt erg was het niet, het parcours blijft mijn favoriet in Nederland.

Na een redelijke start lag ik de eerste ronde op een 3e plek samen met Sophie von Berswordt. In de tweede ronde lukte het om bij de nummer 2 op dat moment, Denise Betsema aan te sluiten. Ik voelde me nog wel sterk en na een paar rondes samen te rijden, kon ik in de laatste ronde een gaatje krijgen op Denise. Totdat ik een afdaling verder beneden kom en mijn wiel wat raar aan voelde... Tja, een lekke band hoort ook bij de sport, maar ik vond het toch wel een beetje balen dat dit gebeurde op het moment dat ik tweede kon worden. Toch nog mijn complimenten aan mijn achtervelg die nog wel zorgde dat ik nog een beetje door kon rijden. In de volgende klim haalde Denise mij weer terug in en in de lange afdaling werd ik ook ingehaald door Sophie. Maar goed ik lag nog altijd 4e en zou mijn best doen om in het stuk naar de finish dat vol te houden. Lange tijd dacht ik dat het me ging lukken en dat mijn voorsprong groot genoeg was. Op 500 meter voor de finish bleek dit toch niet het geval en kwam Lizzy Witlox me ook nog voorbij en werd ik dus 5e. De plek klinkt nog niet slecht en mijn vorm was blijkbaar ook goed. Dus op naar de volgende wedstrijd.


Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page