top of page

Bastogne: de koeken en het parcours


Dit weekend stond de wedstrijd in Bastogne op de kalender. Een naam die ik eerder kende van de koekjes dan van het plaatsje in de Ardennen. Een snelle check op wikipedia verteld dat de twee wel degelijk verband met elkaar hebben: "Bastogne is de Waalse naam voor de Belgische stad Bastenaken. Omdat het koekje relatief hard en "rotsachtig" was, dacht bakkerPaul Parein in 1952 aan deze stad, omdat de structuur van het koekje doet denken aan de ruwe heuvels van de Ardennen."

Voor mij was het denk ik eerder andersom dit weekend. Het parcours in Bastogne is een leuk en zwaar parcours en er zitten continue kleine hobbels in. Hobbels die je doen denken aan de Bastogne koekjes. Persoonlijk ben ik net zo min fan van de koekjes als dat ik was van de kleine hobbels in het parcours. Het is lastig een lekker ritme te vinden wanneer je steeds van je fiets hobbelt. Na een iet wat trage start, mijn reactievermogen lag het laagste van iedereen, kreeg ik het toch voor elkaar om de meesten alweer voor het ingaan van de eerste singletrack in te halen. En na een kwart ronde zat ik op een mooie tweede plek. Dat duurde helaas niet zo heel erg lang en nog voor het einde van de eerste ronde kwam ik al op een 3e plek te zitten. Deze positie heb ik eigenlijk de hele wedstrijd vast gehouden en zo mocht ik na afloop het podium op.


Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page