top of page

BeneluxCup Eupen

Na de wereldbeker in Albstadt was het afgelopen weekend tijd voor de Benelux cup in Eupen. Een voor mij onbekend en nieuw rondje. Ergens in een vaag verleden staat me bij dat ik het parcours wel eens verkend moest hebben, maar mijn geheugen liet me in de steek om te achterhalen wat voor parcours het was. Niet dat, dat erg was. Heb gewoon het rondje verkend en toen wist ik al dat het een leuke wedstrijd ging worden. De afdalingen hadden een goede flow en de klimmen waren heel wisselend. De ene steil, de ander niet, de een juist weer heel kort of juist lang. Maar zeker een leuk rondje. Die morgen waren we met de auto de startklim al op gereden en op dat moment viel die nog best wel mee. Tot halverwege de echte start dacht ik dat eigenlijk nog steeds wel. Op dat moment zat ik vooraan met Githa Michiels en Alice Pirard naast me. Githa trok door en ik kon nog steeds wel prima mee. Alleen 100 meter voor de bocht en top, kreeg ik toch wel door dat de klim nog wel lang was. Ik moest eventjes wat plekken prijs geven en ging als 7e het bosje in de singletrack op. Na de eerste ronde kon ik een lekker tempo vinden en zeker de afdalingen liepen perfect. Ik was inmiddels al iets opgeschoven en reed nu met Petra Meermans. In de klimmen had ik het soms echt wel zwaar maar door goed te genieten in de afdaling kon ik wel een gaatje op Petra krijgen. Want ja, om zo hard mogelijk door een bocht te gaan is echt genieten, ook als je verder keihard afziet. Dat gaatje op Petra kon ik de rest van de rondes houden. En uiteindelijk werd ik zo 5e, , een prima uitslag dacht ik zo. En nu op naar de Alpentour!

Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page