top of page

Geen WorldCup, wel weer gewend aan de Duitse Taal


Afgelopen weekend is de eerste world cup in het Tsjechische Nove Mesto Na Morave gereden. Helaas had ik vrijdagmiddag ook een tentamen op de planning staan die ik graag wilde halen. En om nu op vrijdagmiddag tentamen te maken, dan naar Tsjechië te crossen en vervolgens zaterdagmiddag een world cup te rijden... Mijn planningen zijn krap, maar hier en daar ben ik toch wel reëel. En soms moet je daarom maar keuze's met je verstand maken. En hoewel ik donderdag nog heel erg in de stress zat, het leren lukte namelijk voor geen ene malle moer (en nee het ging niet over moertjes maar over spierkrachten, wel interessant, niet gemakkelijk) heb ik toch nog wel goede hoop dat ik mijn tentamen gehaald zou hebben. En hoe sneller ik alle vakken dit jaar weer afgerond heb, des te eerder is het vakantie en dat betekent dat ik me weer volle bak op het fietsen kan storten :). Maar om me dan nog steeds niet te gaan vervelen ben ik de afgelopen weekenden wel naar het Sauerland geweest. Zo heb ik vorig weekend een NRW-cup in Grafschaft gereden. Een leuke wedstrijd en een goede training. Bovendien was de start al om half 10(!) waardoor er daarna nog tijd genoeg was om naar het nabij gelegen bikepark Winterberg te gaan. Bij de wedstrijd was ik nog niet helemaal wakker. Mijn start verliep dus ook niet zo heel erg goed, maar toen mijn ploegmaat Stijn Kalvenhaar me voorbij kwam heb ik wel even lekker mee kunnen rijden bij de kop van de nieuwelingen. Uiteindelijk ging ik met een derde plek op zak naar het bikepark waar ik na een kop koffie toch wel wakker was geworden. Het werd nog een heerlijke dag downhillen! Afgelopen zondag wilde ik wel eens weten hoe het bikepark in Willingen is. Niet heel ver van Winterberg en ik had daar toch ook al goede verhalen over gehoord. Nu ik er eenmaal geweest ben, weet ik niet helemaal wat ik van Willingen moet denken. De trails zijn best leuk maar erg blind. Je moet echt de track wel kennen om er lekker vanaf te kunnen rijden, maar dat is eigenlijk niet het meest opvallende. De mensen daar hadden of een fiets in hun hand of (meerdere) fles(jes) bier, en beide was dan ook nog een optie. Schijnbaar staat Willingen bekend om de vrijgezellenfeesten die allemaal rond 11 uur al zuipend de lift omhoog nemen. Aangezien die dronkenlappen niet in een liftje willen met de downhillers betekent dit een lange wachtrij voor de bikers. De beste 'wandelaars' kregen namelijk voorrang. De ziekenwagens reden ook af en aan, maar gelukkig niet voor de bikers. Iets anders wat af en aan reed was de ijscokar onderaan de lift. Maar mocht je een ijsje willen, dan moest je wel over sprinteigenschappen beschikken. De kar was anders namelijk al weg tegen de tijd dat je had bedacht dat je een ijsje wilde kopen. Wel goed voor de lijn... Ik heb maar 1 meisje gezien die een ijsje heeft weten te bemachtigen. Maar goed, al met al was het wel een leuke dag en ook mijn Duits weer op kunnen frissen, zodat ik helemaal voorbereid ben als ik donderdag naar Albstadt vertrek!

Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page