top of page

Benelux Cup Houffalize


1 mei, de dag van de arbeid en een vrije dag voor onze buurlanden en dus een mooie gelegenheid voor de tweede Benelux cup in Houffalize. Zo werd het voor mij ook een gemaakte vrije dag, maar toch werd al bij de verkenning duidelijk dat er een hoop arbeid verricht zou moeten worden... Heel veel tijd om te verkennen had ik niet aangezien ik op vrijdagochtend in Houffalize arriveerde. Na het eerste rondje was ik niet zo goed gezind. Ik kwam geen klim op door de modder en geen afdaling goed naar beneden. En ja dan blijven er niet heel veel stukken over op zo'n parcours als Houffalize... De tweede halve verkenningsronde ging gelukkig een stuk beter. Het was echt nog hetzelfde rondje maar plots had ik mijn modderknop gevonden en er lol in gekregen. En als je dan ook nog veel mensen rondom je hoort klagen dat het parcours moeilijk, glad en eigenlijk er net iets over was, krijg ik er al helemaal veel plezier in. Zo stond ik met veel goede moed aan de start. Mijn start was ook best wel prima want als iets van 4e draaide ik het bos in de smalle singletrack op. Hoewel je vanaf daar toch echt wel lastig in kan halen naar de finish toe, presteerde ik het de eerste afdaling zo onhandig te nemen dat ik toch wel wat plekken verloor. Maar vanaf dan had ik wel ontdekt dat ik de rest van het parcours wel goed kon rijden. Ik reed echt wel weer lekker. Klom met plezier en genoot van de afdalingen. Tevreden kwam ik als 8e tussen de elite over de finish en als 3e beloften.

Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page