top of page

Finale Benelux Cup


In een plaats die groot geworden is door zijn staal en ijzer industrie werd de laatste manche van de Benelux cup gereden. En dat er veel ijzer in de grond van Esch sur Alzette zit, blijkt wel aan de rode kleur van de bodem. Na een reis van bijna 5 uur werd de teambus mooi langs een grote plas geparkeerd die het centrale punt van de parkeerplaats/teamtenten vormde. Ik denk dat iedereen uitzicht wilde hebben op de soort van vijver die daar was ontstaan. Gelukkig geen bui gezien die de vijver aankwam vullen en met een lekker temperatuurtje gingen we als een 'Craft Ten Tusscher clan' het parcours verkennen. Overgigens de 'clan' bestond dit keer uit Bart, Per, Vincent en ik. Maar wij kunnen met z'n allen zo goed kletsen dat je zou denken dat de formatie uit meer man bestaat. Het rondje had eigenlijk twee identiteiten: het stuk rondom de finish was snel, breed en bijna geschikt voor een compleet peloton. Het tweede stuk daarentegen was smal, technisch en gemaakt om plezier te hebben. Om deze tegenstelling in één parcours te stoppen wordt het wel wat lang... Ik denk dan ook dat de ronde met zijn 6.5 km ook de langste xc-ronde van dit jaar is. Om 13 uur de volgende dag mochten we dan eindelijk vertrekken. Bij de start werd er eerst wat afwachtend gereden, niemand wilde op kop en iedereen wilde op het tweede of derde wiel om maar goed aan de singletrack te beginnen. Zo nam ik even de kop om af te zijn van het gedrang op het einde werd het als nog sprinten en als 4e kon ik aan de single track beginnen. Met een inhaalactie die bijna mis leek te gaan doordat ik in een tak bleef hangen kon ik Petra Mermans nog voorbij gaan. Al mag er wel gezegd worden dat Petra het netjes voor mij oploste... Na 1 ronde reed ik zo op de 3e plek. Op het breedste stuk kwam het weer wat bij elkaar en reed ik in gezelschap op de 3e plek. In de tweede ronde kon ik toen in het technische stuk wel weer los komen van mijn achtervolgers en door eventjes aan te haken bij Bart en Per die 6 minuten na ons gestart waren kon ik mijn voorsprong ook houden op het snelle stuk. En hoewel ik de laatste ronden weer wat meer foutjes begon te maken, kwam mijn 3e plek niet meer in gevaar. Dit leverde ook nog op dat ik 3e kon worden in het klassement van de Benelux Cup. Al met al toch een geslaagd einde van het mountainbike seizoen wat ook nog eens heel gezellig was!

Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page