top of page

Benelux Cup Erezee


Afgelopen weekend stond vooral in het teken van de Benelux cup in Erezee. Een gebied in de Ardennen dat ik niet zo heel erg goed kende, maar wat wel een hele mooie streek is. Met het team kon ik al op zaterdag vertrekken, maar het was wel handig als ik de sleutel van het huisje op kon halen. Dat leek niet zo hele moeilijke klus, totdat we zaterdagmiddag bij het huis gearriveerd waren en 'de huisbediende' met ‘de sleutel’ aan kwam scheuren. Maar voordat we de sleutel konden krijgen, kregen we een rondleiding en uitleg in het 64-hoekige huis. Het huis had plaats voor 22 personen, maar bevatte zo veel hoekjes, hokjes, deurtjes, trappetjes en verbindingen, dat je er wel aardig in kon verdwalen. Daarnaast had ieder lichtknopje, kastje en deurknopje zijn eigen gebruiksaanwijzing (het licht hier aan doen, want als u het in de badkamer zelf aan doet heeft u geen stroom meer). En zo ging het maar verder… Kortom het ideale huis voor verstoppertje zonder buut, omdat je deze nooit meer terug zou kunnen vinden en de trappen niet geschikt waren om te rennen. En o ja, het had nog een extra trappetje om zo bij een dakraam te komen wat de nooduitgang was. Maar zelfs ik zou nog zonder trappetje uit het raam kunnen stappen… Maar pas na de rondleiding begon het papierwerk. Of we eventjes wilden tekenen dat we wisten waar de nooduitgang was. De meterstanden. Nog wat ander gezeur en het belangrijkste dat we een leren bank op zijn plaats zouden laten staan en niet zouden beschadigen. Anders zou dat 5000 euro zijn. Heel eerlijk, ik zou die bank alleen maar geschikt vinden om komende zomer de Nijmeegse 4-daagse op te bekijken. Maar niemand van ons heeft daarna die bank nog aan durven te raken. Dus geen idee of die toevallig wel heel goed zit. Helaas moesten we ’s ochtends al weer vroeg ons bed uit en vertrokken we naar het parcours toe. En hoewel het zonnetje eventjes zijn tijd nam om door te breken werd het later op de dag steeds mooier weer. En toen mijn start was, had ik het echt al wel goed warm. Ik was gelijk goed weg en kwam als tweede boven aan de startklim. Githa trok daar door en ik was toen eventjes de enige die nog kon volgen. Helaas moest ik dat wel eventjes bekopen toen ik het bosje indraaide. Annemarie kwam me daar voorbij en ik kwam op de derde plek te rijden. Aan het eind van de tweede ronde kreeg ik twee verrassingen. De een was dat ik een metgezel had gekregen; Laura Turpijn was namelijk weer terug bij mij aangesloten en de ander was dat ik nog 4 rondjes te gaan had. Hoewel de UCI-commissaris ons voor de start al gewaarschuwd had, had ik toch nog goede hoop dat ze tot de conclusie waren gekomen dat 4 rondjes in totaal ook wel genoeg zou zijn. Maar goed, 'just deal with it'. In de volgende afdaling kon ik weer een gaatje met Laura slaan en nog steeds bleef ik zicht houden op Annemarie. In de derde ronde had ik het eventjes wat zwaarder en liep Annemarie weer wat verder uit. In de laatste ronde had ik nog wat extra energie gevonden en werd het gat met Annemarie weer kleiner. Ik kwam nog behoorlijk dichtbij, maar maakte net op wat cruciale momenten foutjes. Tja het hoofd koel houden in dit warme weer was toch wel lastig en Annemarie reed me toch nog wel net iets te hard. In de laatste klim kwam mijn ploegleider nog vrolijk op een vouwfietsje naast me rijden om me hopelijk nog het laatste beetje kracht te geven om terug te kunnen rijden. En hoewel het zeer frustrerend is als de ploegleider je schreeuwend op een vouwfiets bij kan houden en jij echt niet meer harder kan, dan nog was ik de hele begeleiding zeer dankbaar voor het fanatieke aanmoedigen. En zo kwam ik na ruim 2 uur wedstrijd als 3e over de finish! Gelukkig had ik geen klokjes mee, want anders was ik toch wel geschrokken over hoe lang de wedstrijd was. Ik was erg tevreden over mijn wedstrijd en blij met mijn podiumplek. En ik ken nu ook de podiuminstructies van het team; ik weet nu hoe ik mijn pet op moet zetten, hoe de Polaroid bril op mijn pet moet en hoe ik mijn favoriete bidon vast moet houden. De begeleiding bedankt! En op naar de volgende wedstrijd in Grafschaft als laatste test voor de wereld beker in Albstadt!

Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page