top of page

Schaatsen Gelders of Overijsels Kampioenschap Marathon


Al enige tijd ben ik alweer aan het schaatsen. Na een lang mountainbike seizoen ben ik wel wat later begonnen dan de meeste andere schaatsers maar toch heb ik er inmiddels al een paar wedstrijden op zitten. Echter vind ik het heel lastig om over een wedstrijd op een ijsvlakte van 400 meter steeds iets leuks te kunnen schrijven, daarnaast had ik de laatste tijd het behoorlijk druk gehad, waardoor mijn site nog steeds een beetje achterloopt. Nu het inmiddels vakantie is en ik weer in de trein zit heb je natuurlijk eventjes tijd om hier wat aan te doen (even ter informatie, op het traject Nijmegen-Deventer ben ik toch al een goede 3 keer gecontroleerd, gelukkig dus dat ik niet net besloten had om zwart te reizen). De topdivisiemarathons van Utrecht, Den Haag en Hoorn gingen wel lekker. Ik reed ze eigenlijk heel gemakkelijk uit en vond het veel lekkerder gaan dan vorig jaar. De laatste 3 die ik heb gereden, die van Tilburg, Breda en Rotterdam gingen dan weer wat minder en helaas heb ik deze niet uit kunnen rijden. Hiermee is dus bewezen dat ik liever boven de rivieren schaats dan onder. Misschien dat meerderen dat hebben en dat daarom de provincies Limburg, Brabant en Zeeland niet bekend staan om hun grote schaatshelden. Afgelopen dinsdag, vlak voor de kerst heb ik ook nog mee gedaan met het gewestelijk kampioenschap marathon. Gelukkig was het gewestelijk kampioenschap van Overijssel te gelijk met dat van Gelderland. Met een adres in Enschede en een in Middelaar en lid van een Overijsselse club en een Gelderlandse vereniging wist ik niet meer zo goed waar ik nu bij hoorde. Zo startte ik ook als Gelderse (dacht ik) maar na de finish bleek dat ik nu toch echt Overijsselse ben. Met een hele nipte voorsprong ben ik dan voor het eerst Overijssels kampioen geworden. Al vroeg in de wedstrijd had ik met 3 andere meisjes een ronde voorsprong kunnen pakken. En later konden we met dezelfde groep weer ontsnappen en nog een ronde pakken. Hierdoor sprintte het peloton 5 rondes eerder af dan wij. Na de pelotonssprint had ik samen met Chantal Hendriks een kleine voorsprong. Met nog 2 ronden te gaan kregen we nog gezelschap van een derde rijdster. Uiteindelijk werd het een sprint tussen Chantal en mij die ik met een paar centimeters kon winnen. Na de finish wisten we eigenlijk allebei niet wie er gewonnen had. Toen dat eenmaal door de jury duidelijk was gemaakt werd het spannend voor welk gewest ik nu eigenlijk uitkwam. Maar nu ik me steeds meer thuis ga voelen in Enschede, kom ik echt uit voor Overijssel.

Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page